Timesoft

Osobní stránky webkonzultanta

Školení Google Analytics

Již delší dobu jsem se odhodlával jít na školení o Google Analytics. V současném zaměstnání musím tenhle nástroj občas použít. Pro své soukromé weby jej taky používám. Jen při práci webkonzultanta jsem neměl prozatím odvahu, ji nabídnout osobně. Vždy jsem raději zvolil nějakého zkušenějšího kolegu. Teď po skončení školení vím, že tuto službu mohu základně nabídnout i osobně. A za to patří dík zvolené firmě, ale o tom dále.

Na začátku mě čekal složitý úkol. Nevěda, koho si vybrat (firem je kvanta), bádal jsem dlouho. A když už jsem si vybral, zase jsem nevěděl, jakou verzi si zvolit.

Po dlouhém bádání jsem si zvolil školení p. Jaška z Dobrého webu. Reference na stránkách byly všude, ale tady jsem objevil ještě dva podpůrné weby – jakmeritweb.cz a dlouhychvost.cz. Jakousi přidanou hodnotu, která říkala, že u tohoto člověka budu v dobrých rukou. Zbývalo už jen vyřešit jakou verzi zvolit. Tady jsem měl dilema. Firma dělá dvě školení I a II.

O Google Analytics jsem něco věděl, přece jen jsem nebyl úplný začátečník, ale popis na stránkách o vědomostech mi nic neřekl. Mluvily o základech. Co tedy? Mám zvolit jedničku? Co když se budu nudit, nic mi to nedá? Zbytečně vyhozené peníze a čas. Nebo zvolit dvojku a zjistit, že nemám potřebné informace z jedničky? Nakonec jsem si řekl, že něco nového pro mě v I. taky bude. A i kdyby to byla jen 1/3, tak to určitě něco přinese.

Ó jak jsem se mýlil. 1/3 byl omyl. Ve čtvrtek 4.10. jsem se tedy vydal  do Prahy. Školení začalo v 10:00 a už od začátku jsem zjišťoval, že p. Jašek je machr, který ví o čem mluví. Už základní informace prokládal věcmi, o kterých jsem neměl vůbec tušení, nebo jsem je chápal špatně. Během těch 8 hodin mě, a koneckonců i ostatní, nabušil kvanty informací. Nejdříve probral základní pojmy a následně se pustil do představení důležitých statistik. Upozornil nás na ty, které jsou značně zkreslené, nebo i ty, které jsou naprosto k ničemu. Pak se pustil do pokročilých segmentů, tvorby vlastních grafů. Velmi poučnými kapitolami byla tvorba a analýza vlastních kampaní a zavádění vlastních zdrojů. Celý blok nakonec končil exporty do csv, mailu, atd.

P. Jašek dokázal během školení reagovat na jakýkoli dotaz z oblasti Google Anylytics. Dokázal zareagovat i na velmi specifické dotazy.

Jelikož jsem prozatím absolvoval kurzy jen jako učitel (ty stojí za kulový s přehazovačkou), tak nemám velké srovnání s jinými školitelskými agenturami. Tady ale bylo vše perfektně připraveno. Po celý čas byla k dispozici káva, čaj a občerstvení (obložené bagety, crossanty), příjemné prostředí. V polovině školení pak chutný oběd.

Pokud jste na tom stejně jako já a netušíte, zda bezpečně zvládáte základy, hlavně pojmy, pak zvolte určitě Google Analytics I právě od firmy Dobrý web a pana Jaška. Za sebe můžu p. Jaškovi jen poděkovat.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej prosím:

1 Comment

  1. Dobrý den,
    děkuji moc za hezká slova chvály a těším se, až přijedete příště – třeba Leo Expresem 🙂
    Pavel Jašek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

© 2024 Timesoft

Autor šablony Anders NorenNahoru ↑