Timesoft

Osobní stránky webkonzultanta

Kurz nabitý informacemi až po střechu

Ve středu 14.10.2015 proběhla v Ostravě první série přednášek Seoux. Honza s Pavlem připravili přednášky dvou oddělených, ale zároveň spojených oborů SEO a UX. Jaké bylo jejich společné vystoupení? Čtěte dále.

Kdo sleduje Honzu a Pavla na Twiteeru, Facebooku, či na jejich blozích, zaznamenal, že „cosik“ chystají začátkem září, kdy vyhodili na světlo stránky seoux.cz. Podle itineráře se mělo jednat o sérii 6 přednášek + jedné bonusové. SEO, ale hlavně UX jsou obory, které mě hodně lákají. Kluci to celé pojali od prvního seznámení s klientem až po předání hotového díla a následné práce.

seoux0002

Kurzy jsou určeny spíše pokročilým uživatelům, kteří mají základy v obou oborech, ale potřebují/chtějí se dozvědět více. Ono to bylo znát už od začátku, kdy začal Honza se svou „Co očekáváme od webu? Komu Prodáváme“. Ostrý nástup, který pokračoval po celý den. Informací bylo tolik, že jsem ze začátku nevěděl, zda sledovat dodané materiály nebo Honzu či Pavla. Ze začátku jsem se snažil dělat poznámky v počítači, ale i když píšu rychle, nestíhal jsem to. 🙂 Takže přišel na řadu klasický papír a tužka (3/4 dne mám poznačených na 7 hustě popsaných papírech). Jinak pro další návštěvníky doporučuji sledovat spíše výklad a slide, na materiály bude dost času o víkendu 🙂

Přednáška první – Co očekáváme od webu

seoux0100V úvodu kluci ukázali příklad předimplamentační analýzy. Vysvětlil jednotlivé body, nač se klientů ptát, co řešit, co nezapomenout. Zajímavým dokumentem byla ukázka zpracované analýzy konkurence. Kdy dal nahlídnout takřka pod pokličku. To jsou přesně věci, které mě zajímají – jak to dělají ostatní, jak to dělat správně, čeho se vyvarovat. Takových dokumentů v naší kotlině moc nenajde a buď si člověk vyšlape tu cestu úplně sám (s chybami, bez nich), nebo se neustále doptává, ponašemu somruje informace. Nutno dodat , že Honza se nikdy nenechal moc prosit a vždy v rámci možností vyšel vstříc. (S Pavlem se až tak neznám, ale snad taky)
Určitě je nutné poznamenat, že veškeré ukázky, poskytnuté materiály nelze aplikovat bezhlavě. Vždy je potřeba u každého projektu přemýšlet. Něco se hodí, něco méně, zkrátka náš obor je rozvětven a žádný návod nemůže být striktní.

Přednáška druhá: Analýza klíčových slov v praxi

Věc, která mě nejvíce zajímala, protože stále netuším, jak na ni. Pročetl jsem desítky článků, mám nastudované základy, ale to podstatné mi neustále unikalo. Takže díky přednášce už jsem takřka nakopnut, něco vyzkouším na svých projektech, ale asi si nenechám ujít od Pavla školení v únoru. Krom vysvětlení jednotlivých položek, Pavel ukázal i nástroje, které k analýze využít. Ukázal praktické tipy, které se určitě hodí.

Přednáška třetí: Analýza klíčových slov a jak pracovat s výstupy

Analýza je k ničemu, když ji nikdy uživatel nepoužije, hodí ji jen do šuplíku. Kluci na příkladech ukázali, jak analýzu využít, jak s ní pracovat. Sám se divím, jak jsem mohl vytvořit roboty bez klíčovky. No večery jsou teď dlouhé, mám na čem pracovat. 🙂

seoux0048

Přednáška čtvrtá: Návrh webu v praxi, jak vytvořit vysoce konverzní web

seoux0038Tady Honza na konkrétních příkladech ukazoval a vysvětloval chyby. Moje roboty se tam bohužel/bohudík 🙂 objevily taky. Zas mám na čem pracovat. Ale ono to tak je. Spousta firem, myšleno těch menších (a jak Honza říkal, bohužel i některých větších) si to vůbec neuvědomuje. Práce na webu je neustálý proces, vývoj, testování, aktualizace, vylepšování. Je třeba dále s webem pracovat. My, kteří děláme ty menší weby, bohužel o tom víme své, ale tady je nutná edukace, nenechat se odradit, a každému vysvětlovat, že předáním práce, práce na webu nekončí, naopak začíná.

Přednáška pátá a šestá: Jak na správné SEO, SEO a UX tipy a triky na závěr

Pavel se na začátku rozhovořil o duplicitách, ty se sice týkají hlavně shopů, ale můžou se vyskytnout i jinde, a proto je potřeba jim věnovat pozornost. Ukázal praktické tipy na robot.txt a sitemap. Vůbec jsem třeba nevěděl nic o existenci speciálních sitemap pro obrázky, videa.

Pak už se kluci ve výstupech střídali a vzájemně se doplňovali. Zajímavé byly informace např. ohledně responzivního webu a formulářů, informace o čerstvé novince ampproject.org, o https a mnohé další. Asi nemá cenu vše dopodrobna popisovat, protože jedna důležitá infomace střídala druhou.

Bonusová přednáška – neformální

Té jsem se bohužel díky zdravotní indispozici účastnil. Snad příště.

Závěr

Honza s Pavlem sestavili celodenní posezení nabité informacemi, dodali a ještě dodají podrobný doplňkový materiál s odkazy na nástroje, dokumenty, videa. Snažili se během dne předat co nejvíce a to se jim myslím povedlo. Na některé věci se sice podle itineráře nedostalo, ale myslím, že tohle vadilo málokomu. Podle sebe, i podle zpráv na twitteru #seoux hovoří za vše.

Foto: Tomáš Krýdl

Líbil se vám článek? Sdílejte jej prosím:

1 Comment

  1. Díky moc za příjemný report. Vlastně nás to zavazuje to dělat minimálně stejně dobře. Ale je fakt, že to bylo super hlavně díky vám účastníkům, kteří jste dělali skvělou atmosféru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude publikována.

*

© 2017 Timesoft

Autor šablony Anders NorenNahoru ↑