13. listopadu proběhla 4. affiliate konference. Jen pár řádek zhodnocení pro zpětný feedback. Nebudu popisovat všechny přednášky, ale jen ty, které mě zaujaly. Na konci je trocha komentáře k celé akci.

Určitě velké překvapení pro mě byla první přednáška Vladana Hejnice. Přece jen Vivnetwork docela dost často bombarduje maily mou schránku (některé chodí i více krát, asi abych si to opravdu přečetl), ale to co zaznělo na přednášce v nich 100% nebylo. Co že to bylo?

  • deeplink generátor – mám rád jednoduché a rychlé věci. V CJ není zrovna pohodlné a rychlé vygenerovat textový odkaz. Než se k tomu člověk dostane… Toto je jednoduchá aplikace, která textový odkaz vygeneruje během vteřiny. Na začátku stačí tlačítko generátoru uložit do lišty záložek. Pak jakmile se člověk dostane na stránku, ze které chce odkaz, stačí na button kliknout a odkaz je na světě. Jen musíte být přihlášeni. Odkaz na stránku generátoru
  • widget generátor – další aplikace. S radostí bych ji hned nasadil a použil. Bohužel prozatím to nejde. Jaksi chybí pro české prostředí podklady. Jedinou výjimkou je Tchibo. Ale to zase nepropaguju. Systém se teprve rozjíždí na Slovensku a to ještě u agregátorů slev. Postupně by se měl rozšířit na shopy na Slovensku, následně na agregátory k nám a pak teprve shopy. No být to na mě, celé to otočím, protože chci to teď, chci to hned… 🙂
  • Real Time Bidding – o téhle vychytávce jsem také vůbec netušil, že existuje. U generování textového odkazu jsem vždy narazil na požadavek SID, ale jaksi jsem nevěděl k čemu to je dobré. SID je uživatelský kód pro zvolený odkaz. Jednoduše si do odkazu můžete přidat jedinečné číslo, pod kterým můžete sledovat, jak byl odkaz úspěšný.

Po téhle přednášce jsem měl chuť se zvednout a jít zkoušet, ale raději jsem zůstal. Další přednáška, která mě hodně zaujala, byla ta od Honzy Kvasničky. Čekal jsem něco podobného, co zaznělo posledně, ale Honza to posunul o notný kus dál a celých 30 minut sršely rady a návody, které 100% musím vyzkoušet. Rady sršely takovou rychlostí, že ani netuším, zda jsem si vše poznačil. Určitě budu muset zkouknout video až bude, nebo minimálně projít jeho slidy, které jsou dostupné tady.

Trošku méně našlapanou přednášku měl Pavel Ungr. To ovšem není v žádném případě výtka. Pár přednášek o SEO a okolí jsem zažil a mám pocit, že v tak krátkém časovém úseku se toho už víc říct nedá. Chtělo by to více času a mít tak možnost ukázat některé věci souvisleji.

Další přednáškou, která mě celá zaujala a na kterou jsem se těšil, byla ta od Michala Majgota. Díky němu jsem si zase uvědomil souvislosti, které mi unikají, abych se posunul dál. Hovořil například o rozdílu mezi malým a velkým affilákem. U něj si však budu muset video prohlídnout ještě jednou. Jako bývalý učitel jsem si tak nějak pro sebe zvykl hodnotit výstupy ostatních, abych se z nich sám poučil. A pokud přednášející dělá něco „nepatřičného“, odvádí to mou pozornost, analyzuju. U Michala je vidět, že není zvyklý mluvit před publikem. Není to takový showman jako například Mário Roženský. To jsem ale odbočil. Zkrátka přednáška měla hlavu a patu a dověděl jsem se z ní informace, které můžu aplikovat dál.

Před chvíli jsem zmínil Mária. Původně jsem čekal hlavně informace pro inzerenty, tedy nic pro mě, jenže Mário to pojal obsáhle a tak se v přednášce objevili i informace pro publishery.

Celkově mě zaujala cca polovina přednášek. Proč? Jednoduše jako publisher čekám informace pro publishery, přednášky které mi něco dají, jsou z praxe. Je mi jasné, že to, co nezajímá mě, zajímá ale druhou stranu, která tam byla taky hojně zastoupena. Možná by nebylo od věci příští konferenci rozdělit na dvě části, společnou a oddělenou. Na společné probrat věci, které se týkají obou táborů a na oddělené pak věci, které zajímají ten který konkrétní tábor. Nevím však, zda je to reálné, neboť i mezi publishery je plno inzerentů.

Celkově byla konference z organizačního hlediska hodně dobře připravena. Po celý den bylo zajištěno jídlo a pití, dostatečné přestávky, co víc si přát. Na závěr se konala after párty, na které se dalo pobavit s ostatními a vyměnit si zkušenosti. Škoda jen, že řada lidí brzo odešla. I tak jsem potkal pár lidí, které určitě budu sledovat na sociálních sítích a určitě se s nimi velmi rád sejdu i příště.

Pro organizátory bych měl jeden námět na zlepšení do příště. Určitě by nebylo od věci, dát na ty velké visačky, kde je tolik místa, QR kód účastníka, přece jen si pak člověk poznačí kontakt daleko lépe.

Těším se na příště.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej prosím: